Ekonomi

THY’nin 2033 ciro hedefi 50 milyar dolar

Türk Hava Yolları (THY), 2023-2033 dönemine ilişkin stratejisini ve hedeflerini KAP’ta yaptığı açıklama ile açıkladı.

THY’den KAP’a yapılan açıklamada, son 20 yılda kapasite, yolcu sayısı ve kârlılıkta şube ortalamasının üzerinde büyüyerek Türkiye ekonomisine ve istihdamına önemli katkılar sağlayan THY’nin, kuruluşunun 100. yılını halka açmayı hedefliyor. Bağlı ortaklığın 2033 vizyonu çerçevesinde belirlediği, tüm paydaşları için yüksek değer yaratmaya yönelik stratejik odakları aşağıdaki şekilde özetlenmektedir:

Çalışan sayısı 150 bini geçecek

“Ortaklığımızın konsolide cirosu 2033 yılında 50 milyar doları aşıyor, iştirakimizin nakit yaratma gücünü gösteren FAVÖK (faiz, vergi, amortisman ve kira öncesi kar) marjı 2015’te yüzde 20-25 aralığında. 2023-2033 döneminde, güçlü mali yapımızın sürdürülebilirliği için etkinliği artırmak, mali disiplini geliştirmek, kesintisiz devam etmek ve ek gelir fırsatları yaratmak, 2033 yılında ülkemiz ekonomisine 140 milyar dolar katma değer kazandırmak, sayısını artırmak 2023 yılı sonunda 435’e ulaşması beklenen uçak sayısının 2033’te 800’ü, havalimanlarının sayısı ise 400’ü aşacak, yıllık ortalama yolcu kapasitesi 2023’te 85 milyonu geçmesi beklenen yolcu sayısı, 2033 yılında 170 milyonu aşan çalışan sayımız, tüm iştiraklerimizle birlikte 150 bine ulaşacak olan kargo, dünyanın en büyük hava kargo terminallerinden biri olan SmartIST’in sunduğu imkanlardan yararlanarak taşınmaktadır. 2023 yılına göre büyümesini ikiye katlayarak dünyanın ilk üç kargo hava yolundan biri haline gelen AnadoluJet’in marka konumlandırmasını, gelir kompozisyonunu ve maliyet yapısını rekabet gücünü artıracak şekilde yeniden yapılandırması ve 200 uçaklık filosuna sahip olması, yeni nesilden oluşmaktadır.

Müşteri deneyimini ve THY’nin marka algısını güçlendirmek amacıyla tüm kanallarda yolculara entegre ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak, uçak içi dönüşümü tamamlamak ve uçuş konforunu artırmak, Miles&Smiles sadakat programını geliştirmek, aktif üye sayısını artırmak, dijital dönüşüm alanında yeni projelerle deneyim sunan 3 hava yolundan biri olmanın hedeflendiği belirtiliyor.

Sürdürülebilir bir havayolu şirketi olabilmek için filodaki yeni nesil uçak oranının artırılması, kullanılan sürdürülebilir havacılık yakıtı miktarının artırılması, LEED sertifikalı bina sayısı ile birlikte yenilenebilir enerji kullanım oranının artırılması hedeflenmektedir. , karbon emisyonu dengeleme projeleriyle 2050 yılına kadar “karbon nötr” bir havayolu oluşturmak. edilmesinin hedeflendiği belirtildi.

haber-talas.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu